BBQ i Taipei!

Hejhej,

I morgon ska vi åka in till Taipei och träffa min kanadensiska kompis Mike och hans flickvän Rita, vi ha grillfest ihop med ett gäng taiwaneser och innan dess gå och handla kött på en stor köttmarknad! Som nybliven icke-vegetarian är detta ett helt outforskat område som jag har kastat mig in i! Så mycket kött att testa! På det senaste har jag blivit lite extrem med maten och måste testa allt, kött eller ej, helst det som ser mest konstigt och otrevligt ut. Det började redan första dan i Peking med lila slembollar från 7-11 och fortsatte med helt och hållet rå fisk till gårdagens friterade ister. Just kräsen kan man verkligen inte kalla mig 😀

Mike (kanadensaren) är inne på lite samma linje och åt både haj och grishjärna på sin senaste surfingsemester, jag vet inte om min gräns går nånstans där – men jag hoppas ju de! Kommer nog mest grilla lite tofu och i värsta fall en hamburgare – sedan förra året har jag fortfarande lite fobi för att drabbas av salmonella. Det är otrevligt.

Hörs sen!

Dagens kinesiska: Grillfest – Shāokǎo

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

