Hemma från Taipei!

Hej!

Nu har vi precis kommit hem från Taipei och jag har så mycket bilder så jag vet inte vilka jag ska visa! Vi började med att ta en tur i Ximen, mitt absoluta favoritdistrikt i hela Taiwan.

här finns massa shopping, mat, fika, bio, musik, allt! Därefter åkte vi till min kompis Mike som skulle ha grillfest. Han bodde högst upp i ett lägenhetshus i Banqiao, så grillandet ägde rum på taket! Roy och Mike förbereder grillandet på bilden nedan.

Vi åt massa drakfrukt också, finns inte i Sverige men det borde importeras tycker jag för det är jättegott! En blandning mellan kiwi och melon!

Idag har jag för övrigt slagit rekord i köttäteri, det känns helt galet. Det där med att folk som har varit vegetarianer i flera år skulle få ont i / problem med magen om de börjar äta kött tror jag inte ett ögonblick på! Idag har jag ätit: anka, bacon, korv och nötkött. De ni!

Ovan syns lite gatubilder från Taipei, klicka för att få dem större.

Efter grillfesten drog vi in till centrum igen och tittade på Taipei 101 och området runt Taipei City hall

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

2 Responses to Hemma från Taipei!

  1. Knapp says:

    Är det inte nyårsrakethöghuset det där?

Leave a Reply

