Om skolan!

Det har gått några dagar in i september men vi har faktiskt inte börjat skolan ännu, det är lov ett tag till! I mitten eller slutet av nästa vecka ska vi registrera oss, sen börjar add-and-drop weeks när vi väljer kurser och bestämmer vad vi ska läsa inför hösten. Både jag och Hannes ska läsa kinesiska, det är allt vi vet just nu. Mitt mål för det här halvåret är att bli flytande i kinesiska, vi får se hur de går med den saken. Jag övar varje dag, har en liten bok med mig där jag skriver upp nya ord. Ibland gör jag bort mig. För några dagar sedan försökte jag imponera på Hannes genom att beställa BigMac & Co åt honom på kinesiska inne på Mcdonalds, men de jag beställde va: en BigMac, en stor cola och en stor grönsak 😀 Personalen blev lite förvirrad där^^

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

