Partyfredag!

Idag är det fredag & jag ska in till taipei och hitta på lite saker:

  1. besöka lite modellagenturer. Haha ja, eftersom det är ett sånt jäkla sug efter western models att till och med farbror Gunnars gamla skäggiga biologilärare kan vara glasögonmodell.
  2. Wufenpu. En oslagbar kläd-nattmarknad för koreanskt, japanskt, allmänt-asiatiskt-mode, accessoarer, väskor osv. där man kan få väldigt mycket för yī bǎi kvai (100TWD dvs. 22kr enligt senaste kursen)
  3. Födelsedagskalas på The Fork. På the fork äter man med gaffel för det är en västerländsk resturang! Min kompis Mike, hans tjej och massa taiwaneser ska fira en tjej som heter Daisy och vi är bjudna^^
  4. Trance-rejv på Luxy. Solarstone kommer till Luxy och spelar trance hela natten. Jag ska dansa.

På lördag morgon är det en omfattande hälsokontroll på skolan. När jag var här senast (2008) gömde jag mig och vägrade gå dit, men nu är jag inte rädd för sprutor längre utan ser det som en gratis möjlighet till världens mest fascistiskt minutiösa läkarkontroll i mannaminne!

Dagens kinesiska: Party – Dǎng dǎng

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

