Skowla

Idag har jag haft min första kinesiska klass, den va helt på kinesiska och jag inser att min hörförståelse är bra! – förstår allt & hade inga problem med att presentera mig själv inför klassen på kinesiska^^ Det var ungefär 15 personer i klassen, 14 japaner och en stor tjock amerikan med cowboy-hatten hängandes på ryggen!

Detta är min kinesiska sal, ser ni de små stolbänkarna man sitter i? Det finns mycket vildhundar här, en av dem låg och sov i ACn framme vid katedern hela lektionen. De stryker omkring lite överallt och ingen bryr sig så särskilt mycket om dem förutom “Stray Dog Rescue Mission” som är en förening på skolan som köper mat till dem och sätter på halsband…

Jag & Hannes hade faktiskt en lektion gemensamt idag “Human Biochemical Nutrition”, eller skulle haft för läraren dök aldrig upp. ACn va avstängd och 50 personer satt med genomsvettiga tröjor i 35gradig värme. Några la sig ned på golvet och några tog fram nudlarna 😀

Bild från i morse, Han-si i matsalen 😀

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

