ytterligare ett inlägg om hårfärg…

Mycket tjat om hår nu hörrni, men jag har kommit på 2 saker!

1) Färga håret i taiwan (asien generellt kanske?) är svindyrt! De kan kosta 200TWD att klippa sig hos en frisör (40 spänn) men 3000TWD (600 spänn) att färga eller slinga lite!

2) Alla köpefärger är blondering oavsett färg! Så kom jag hit å trodde att det inte fanns blondering eftersom alla hårfärger i affären är olika nyanser av brunt. Jag köpte den färgen som är på bilden ovan, den innehöll 12% väteperoxid (rung 6% i de starkaste blekningarna hemma) blev mitt hår brunt av den? Nej, det va fanemej en blondering. Till och med mörkbrun nyans från Loréal är en jäkla blondering!

Jag tänkte inte på de, men alla asiater har ju faktiskt kolsvart hår, så att färga håret mörkbrunt blir ju faktiskt att bleka ned de en bit. Så funkar de ju inte alls hemma, där är brun färg brun färg. Intressant att Loréal gör speciell hårfärg för asiater, men det är ganska självklart egentligen, marknaden är enorm!

Mitt hår nu: Platinagrå…

This entry was posted in Martina, Martina i Kina. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

