Tvätta & fika

Köpte med mig 2 Bao-zi’s hem från 7-11, det är ångkokta mjuka bullar med fyllning i. Den till vänster (lila) innehåller mosade bönor och den till höger (vita) innehåller tofu. Jag gillar dem och det gör också alla kineser, man kan fylla dem med allt från köttfärs till vaniljkräm. Allting funkar och allting blir ganska gott^^

Idag är det söndag och jag ska försöka tvätta och plugga lite, har ganska svår matteläxa tills i morgon så jag hoppas fortfarande på att skolan ska vara inställd så att jag ska slippa    -.- När det gäller tvätten så tuggade tvättmaskinen sönder en hel handduk förra gången och gjorde den till rosa fnas… så de skjuter jag också på… under tiden dricker vi taiwanesiskt snabbkaffe och äter bao zi’s.

edit: en liten update från tvättstugan, den ser ut såhär:

This entry was posted in Martina, Martina i Kina. Bookmark the permalink.

4 Responses to Tvätta & fika

  1. Pingback: Svårt med maten i Taiwan | Tinas Taiwan

  2. Pingback: Svårt med maten i Taiwan | Low Carb High Life

Leave a Reply

