Valet..

Hej på er!

Vilket superspännande val det har varit! Jag förstår om ni som hade valvaka satt i taket av spänning, de hade i alla fall jag gjort! Själv fick jag vänta tills i morse på grund av tidsskillnaden och jag blev ju minst sagt förvånad 😀 Nu tänker jag inte komma med så mycket åsikter om resultatet, för de har alla andra redan gjort, men jag måste bara få yttra mig lite om SD, MP och vågmästarrollen. Nu är jag inte alls särskilt insatt i politik, men om alliansen nu fick 49.3% hur tusan kan då SD få vågmästarroll? Alliansen vann ju med 5% marginal! Vad gäller SD så tycker jag att det är tramsigt att de andra partierna vägrar samarbeta med ett demokratiskt invalt parti, det är trots allt 5.7% som har röstat på dem. Istället för att få panik och beklaga sig över att “nazister” har kommit in i riksdagen kanske man bör fundera på varför ett sådant parti fått ett så stort stöd? Varför har inget parti haft en seriös och lugn diskussion med sverigedemokraterna? Varför har man försökt gömma undan dem istället för att diskutera lite invandringspolitik och ta upp frågan till debatt? Är det den klassiska svenska konflikträdslan nu igen? Att vi har hundratusentals icke-svenskar i landet som vi inte vill göra oss ovän med? Personligen tycker jag inte att SD’s valresultat är något att hetsa upp sig över överhuvudtaget, oftast kan ju inte ens den sittande regeringen genomföra särskilt mycket alls och de har ändå 4 år på sig… så alla ni som blev helt bestörta efter gårdagens val kan ju trösta er med att Sverige kommer se exakt likadant ut nu som de gjort de senaste åren. Tänk hur länge VPK har suttit i riksdagen, inte har vi väl planekonomi och statyer av Stalin på torgen för de?

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

