Dagens jag :)

Hej på er,

idag har det varit varmt som tusan och jag missade min kinesiska läxa för andra gången i rad. Jag läser kinesiska på ganska hög nivå, så hela lektionen hålls på kinesiska och ibland är det svårt att fatta om det blir skriftligt glosförhör eller bara “läsa igenom kapitlet till nästa gång”. Det verkar i alla fall som att vi har ledigt i morgon pga Månfestivalen (som jag felaktigt trodde va förra veckan) och det ska äntligen grillas! 😀

Nu är vi alltså lediga onsdag, fredag, lördag, söndag så den här veckan vill jag hinna bada! Det finns ett poolområde och en hyfsad strand i närheten, och de känns så himla konstigt att inte få sola & bada när det är 35-40grader varmt och sol varje dag!

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

2 Responses to Dagens jag :)

  1. Jag hörde att du läser practical 5, är inte det jävligt svårt med tanke på att du kommer från mandarin 2? För övrigt äger jag en skoter men har inte varit med om någon olycka än, men det kanske bara är en tidsfråga.

    • Tinas Taiwan says:

      Jo det är rätt svårt^^ jag förstår ju knappt när vi har läxa och inte, och vad vi i så fall har läxa på 😀 Men jag kommer ju inte från mandarin 2, jag har ju läst lite kinesiska på GU “kinesiska I” 30hp och försökt hålla igång kinesiskan via msn och genom att prata med utbytesstudenter. Min klass på biomedical hade sjukt mycket kineser och de räckte oftast med att säga ni hao, sen va de igång^^ då blir det ju _lite_ övning varje dag 🙂

Leave a Reply

