Tappat rösten Oo

Godmorgon!

Idag har jag tappat rösten helt och låter som en 60-årig rökare vad jag än ska säga. Jag stod på frukoststället för några minuter sedan och försökte desperat beställa en tonfiskmacka, “..t..u…n…. t…u…n….a” pressade jag fram. Jag fick en ostpannkaka men de va gott ändå.

Jag tror det är den här jäkla AC’n som ställer till de, varmt ute – kallt inne. Vindstilla ute – dragit inne. Vissa föreläsningar får man ha med sig en extra tröja för att inte sitta och huttra, som på mina matteföreläsningar t.ex där jag skulle tippa på att det är runt 16 grader. Ja, sen går man ut och då är det 36 grader!

Det är så himla skumt, för i Sverige är man ju jämt inställd på att det är kallare utomhus, oavsett väder. De taiwanesiska barnen måste fått höra “glöm inte ta på dig mössan när du går in!” “inte ska du väl sitta med jackan på utomhus!”

Dagens kinesiska – luftkonditionering – Lěngqì

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

