bada… ?

Okej, nu ska jag klaga lite. Det som är lite tråkigt med Taiwan är stränderna… jag är en riktig strandfascist som måste ha kritvita stränder och turkost vatten för att jag ska kunna bada. Helst ska det vara väldigt långgrunt också (man ska kunna gå ett par kilometer rakt ut), det ska vara fritt från, tång, fiskar, krabbor, underliga sanddjur och jag måste kunna se botten! (kan med andra ord inte bada i Göteborg om jag inte har ett psykologteam med mig) Bilden ovan visar en av Hsinchus stränder… det är 35grader och sol, blå himmel och… ingen strand. Man vill gråta lite när man tänker på de… :/

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

One Response to bada… ?

  1. Som jag minns det var det betydligt bättre stränder på östra sidan av landet typ Yilan eller Hualian. Annars får du väll åka till kenting igen.

Leave a Reply

