Huttrar i minishortsen

brrr är hösten här? Dunjackor med pälskrage har ju folk haft länge men jag har varit envis med minishortsen eftersom vädret har hållt sig en bit över 30grader… men nu? Det blåser och river i väggarna och temperaturen har dalat ned till 23 grader, tack och lov bor jag och Hannes väldigt isolerat. 23 grader i subtropiskt klimat är faktiskt lite kylslaget! Jag verkligen längtar till vår solsemester om några veckor…

Kota Kinabalu kanske? Malaysia verkar verkligen vara paradisfint, tycker ni inte? Om ni har några tips på resmål som passar för november så bring it! Vi vill ej ha monsunregn eller tyfoner utan sooool och supertropiskt tack!

Här har vi en typiskt asiatisk vinter/höst-outfit… mössa – japp, långärmat – jadå, byxor? nehe…

Dagens kinesiska: Minishorts – Duǎnkù

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

5 Responses to Huttrar i minishortsen

  1. ylro says:

    Hej, jag har sett dig på i Fokus. Det är intressant det du skriver.

    Ang. Kota Kinabalu har jag varit där flera ggr. Vi äälskar det. Regnar gör det varje dag i Malaysia men det är så lite. Det är varmt men blåser milt hela tiden. Ställ frågor om du vill veta ngt. Inga tyfoner på Sabah eftersom Borneo ligger så skyddat av peninsulan

    Om LCHF. Jag är 165 cm, väger 58kg, tränar främst löpning.ag har ett krävande jobb o reser mkt samt små barn men har bestämt mig för att losa minst 6 kg. Jag har haft stora problem m överätning men sen jag la om till LCHF har jag tappat sug helt vilket jag hållt i snart två månader. Nu har jag sedan några dagar börjat med att äta gröna sallader m fet dressing o mkt små proteinmål. Jag har slutat väga mig vilket jag hittintills klarat i tre dagar. Jag har gått ner i vikt, det känner jag. Jag har erfarenhet från att gå ner i vikt ganska snabbt efter varje graviditet och det var inte vätska utan fett så jag tror på snabb viktminskning därför tilltalar mig din diet mkt. Jag undrar om du orkade träna som vanligt och hur du äter i anslutning till träningen för att orka under de två veckorna du gick ner i vikt? Och vad tränar du mest?

    Själv åker jag till Vietnam i december för vintersemester. Jag vet hur utmanade asiatisk mat är när det kommer till lchf så har du tips så kör på!

    hälsar Ylro

    • Tinas Taiwan says:

      jag svarar i din tråd på kif också 🙂 men man behöver inte träna för att deffa, bara kör en diciplinsfast kött, ägg, fisk-period så går man ner snabbt. Man kan nog hålla den dieten några veckor även om den är lite tråkig, men jag har hört att man ska slänga in ett hög-kalori (ej hög kolh!) mål inemellan så att kroppen inte tror att den svälter 🙂 ett bra exempel är ju bacon och ost omelett! Mmm!!!

  2. Maria says:

    Tänk på att det är stor skillnad kostnadsmässigt mellan Indonesien och Malaysia! Malaysia är bra för ekonomin…Bali har sin regnperiod då har jag för mig…Sir Lanka är bra väder mässigt! I början av deras torrperiod!…men jag skulle gå för Malaysia, finns nga riktigt fina ställen som är civiliserade och lagom turistliga, utan att bli för dyra! Har för mig att vädret kan variera mkt beroende på vilken ö man är på!Regnperiod eller inte, det var ngt med havsströmmar osv…Annars har ni ju Golden coast, om ni vill ha vackra stränder, vindsurfing korallrev och värme!
    Hoppas att Ni har det toppen där borta!!!! KRAMAR

    • Tinas Taiwan says:

      tack maria för ditt svar! Det är väldigt uppskattat, rent prismässigt är det ingen skillnad mellan malaysia och indonesien (när det gäller flyg) men det lutar väldigt mycket åt malaysia just nu! :))

  3. JENNY says:

    Kommer självklart recensera det! 🙂 Ska pröva den sen ikväll :}
    Kraaam!

Leave a Reply

