räkan tränar

Ökar i styrka, sakta men säkert. Har faktiskt haft ett ganska långt träningsuppehåll men ändå ökat lite lite i armstyrka, rygg och mage! Nu snart, snaaart 40kg bänkpress! Har också börjat känna mig bekväm med 11kg hantlarna i biceps curl, kan göra många repetitioner! Vad bänkar ni? 😀 *favoritfråga* Jag tror att jag maxar 70% av min kroppsvikt^^

This entry was posted in Martina, Random, Träning & hälsa. Bookmark the permalink.

11 Responses to räkan tränar

  1. Hasse-D says:

    Jag tar 110kg (max) 120% av min kroppsvikt 😉

  2. Fredrik says:

    Haha räkan 😀 30kg är inte så mycket ens för din lilla vikt men 11kg i bicepscurl är tungt om du gör många repetitioner! Du behöver nog träna mer rygg och mål för att stabilisera upp, för du har definitivt styrkan för 40kg i bänk. De tjejer jag känner tar inte mer än 7kg i hantelpress men 40 i bänk, men de är i och för sig några kilo tyngre än dig!

  3. Fredrik says:

    det ska stå rygg och BÅL, inte mål 😀

  4. Lisa says:

    jag tycker att 30kg är tungt, jag tar 22.5 …:( dvs 40% av min kroppsvikt men TROR att jag skulle klara 25!

  5. Mattias says:

    nu blev jag inspirerad av att gå till gymet imon, du kan ju inte ta mer än mig i hantelcurls. jag gör 2×7 med 11 kgs, hur många reps o set gör du?

    ps jag har inte vågat prova din Eaa-xxx som jag fick hehe ds

  6. Josefine says:

    Åh spännande! Jag testade att maxa för första gången för nån vecka sen. Lite läskigt faktiskt men efter att ha höjt några gånger (och blivit lite för trött:P) kom jag upp i 45 kg. Så för att mäta i förhållande till kroppsvikt ligger jag på 83%. Känns som ett bänkpressbattle är givet mellan oss nu! Haha. Får börja gymma igen nu efter en veckas uppehåll:)

Leave a Reply

