Kass kinesiska :(

Godmorgon!

Usch bara en vecka kvar till min kinesiskatenta, de slog mig igår att jag verkligen inte har pluggat till den… men jag har 5 dagar på mig från och med i morgon så de borde räcka^^ De jag ska kunna är 2 grammatik-regler och massa tecken som jag inte orkat lära mig ännu pew… ibland är kinesiska jätteroligt och ibland är det mest påfrestande. Kommer ni ihåg att jag fick massa privatlärare som skulle drilla mina konversations-skills varje dag? Jag fick bara en utav dem, den som jag absolut inte kom överrens med, som inte förstår min kinesiska och som inte kan ett ord engelska. Vi kan inte konversera, varken på engelska eller kinesiska, och han kan inte anpassa sin kinesiska till min nivå. Dessutom har han en extremt konstig kinesisk dialekt där han mer sluddrar än pratar, så att allt han säger låter likadant. Nej, de funkar inte. Jag har inte varit där på flera dagar bara för att de inte ger nånting, alls. Men, i morgon ska jag faktiskt dit igen och försöka byta lärare, för jag viiilll öva mer!

Dagens jag, har klippt håret 7cm på de längsta stället (mitt hår borde ha en egen blogg) Idag ska jag och Han-si till Taipei och hitta på massa saker, bland annat åka skridskor! Uppdaterar mer sen nu är det kinesiskalektion!

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

One Response to Kass kinesiska :(

  1. Jenny says:

    Hehhe, mer luggbilder kommer idag ( om jag får fast den! )
    🙂

Leave a Reply

