Glögg ej LCHF :(

Rött vin 5g kolhydrater per liter, glögg 190g kolhydrater per liter!

Glögg är alltså inte LCHF-godkänt, men jag kommer dricka de ändå hela julen bara för att det är så fantastiskt gott! ♥ Jag läste att man kan julkrydda ett vanligt rödvin och få samma resultat som glögg, men jag är skeptisk… funkar de? Vad är julkryddor? Kanel?

This entry was posted in Low carb. Bookmark the permalink.

3 Responses to Glögg ej LCHF :(

  1. Anders says:

    Fan då…:/ Jag har cirka 60kg att gå ner så jag kan inte unna mig någon glögg 😦 Tycker du att man kan köra pulverdiet över julen och unna sig kolhydrater och sen fortsätta LCHFa i januari igen? Eller är det en dum idé? /Kille 25 år, 199cm lång 145kg

    • Tinas Taiwan says:

      Jag tror att du kommer ångra dig om du börjar med pulverdiet, julmat är ju väldigt LCHF med all skinka, kål, korv och allt vad man äter. Ät hellre lite mindre, i ditt fall 2500kcal/dygn eller mindre än så och ta lite glögg nångång ibland 🙂

    • överviktig och skitfet says:

      Hej såg ditt inlägg. Jag har precis börjat min LCHF resa. Jag älskar Dufenmålas orginal glögg som finns på affären. Om man dricker en mugg en gång i veckan påverkar det inte kroppen nämnvärt. Men det gäller att hålla sig till en dag och resten av veckan vara strikt. /mvh Lena

Leave a Reply

