Taiwanesisk frukost…

Såhär kan 7-11’s frukostreklam se ut… vad är detta ens? Min kvalificerade gissning är ris som är ihopklibbat med röda bönor till en liten deg, sen har man rullat i pulveriserat griskött (powder pork eller vad de kallas) tillsammans med lite tofu och… kål? Nä… jag vet inte om taiwaneserna är så grymma på det här med frukost ändå, men de tar sig! Jag blir glad bara jag slipper se misosoppa, dumplings och nudlar till frukosten! Var är mitt Löfbergs Lila Premium?

This entry was posted in Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

7 Responses to Taiwanesisk frukost…

  1. Lisa says:

    de ser inte så gott ut 😛

  2. Mia says:

    Jag har förstått de som att du är rätt tränad, vore kul om du kunde visa mer hur du ser ut (bild på muskler tack :D)

  3. Jenny says:

    Äsh, jag skulle kunna ha vitt på morsans begravning också. Skämt och sido, klart man kan ha vitt på nyår! 🙂
    Man kan ha rosa & grönt också : )

  4. Mattias says:

    Löfbergs säger du… snart jul säger jag 😛 Men har du nånstans att brygga det eller måste jag ge presentkort på kaffebryggare oxå måntro 😉

    • Tinas Taiwan says:

      haha nä jag vill mest sitta i ett varmt kök och dricka kaffe (LÖFBERGS LILA JUBILEUM) och de ska bryggas som kaffe bör bryggas, i en bryggare. De finns ju inte här… så ja får dricka ackrylamidkaffe istället 😦

Leave a Reply

