Shoe hunt, converse & sånt!

Idag och många andra dagar har jag och Han-si varit på jakt efter skor. Taiwan är dröm-shopping-landet för mig eftersom alla kläder är i min storlek, likaså alla skor. Alla taiwanesiska tjejer har storlek 36.5 i skor och 34 i kläder, så jag behöver aldrig prova – bara köpa 😀 Men, för Han-si är det inte riktigt så, storlek 47 i skor är det ingen som har på hela ön… vi har vänt upp och ned på varenda skoaffär, storlek 45 verkar vara absolut max. Taiwans skoutbud är annars extremt, de har precis allt och alltid alla märken. Vad kostar Converse i sverige? Jag har aldrig ägt ett par sånna, här kostar dem 250kr ungefär. Hush puppies kostar 160kr, Vans från 300kr och uppåt. Bör man passa på?

Hundtandsmönstrade, lite 60-tal sådär?

This entry was posted in Martina, Random, Ytligheter. Bookmark the permalink.

6 Responses to Shoe hunt, converse & sånt!

  1. Amanda says:

    Wooow! Vad fint de glittrar! Jag ser fram emot er hemkomst =)

  2. Linn says:

    Ja, passa på! Köp gärna någon rolig design, det är inte säkert den finns här ^^ Det är alltid lite roligare då ^^

    Jag gillar din blogg, hittade hit idag, men kommer nog fortsäta läsa. Taiwan har alltid intresserat mig (liksom kina och japan) och jag har en kompis som bor där (hon är taiwanes) 🙂

  3. Maria says:

    Hush puppies ligger nog från 600kr och uppåt…konvers vet jag inte, men de är riktigt dyra, min kompis köpte nga för ett bra tag sedan som var lite utöver den vanliga convers-skon och jag tror det var en bit ovanför tusenlappen…men jag kan minnas fel…så jag stämmer in med Amanda: köp ett par lite roligare och snyggare än vanliga, som finna här i sverige!
    Det låter som varje tjejs mecka därborta! Hur är det på smink-fronten, är det tok-billigt också?

  4. emeliiens says:

    lite mer utbud än i sverige ;D

Leave a Reply

