Magrutor NOW [X]

Kampen för synliga magmuskler fortsätter, jag tänker mig något åt det här hållet, kanske liiite mer definierade! Det ska liksom inte vara någon tvekan om att det finns en tvättbräda under träningslinnet 😀 Jag hittade lite deff-tips som jag vill dela med mig av:

undvik:

1) Cola Zero och annan lightläsk, aspartam kan vara fetmande och eftersom lightläsk är så extremt sött blir man hungrig och sugen på allt möjligt, ta bort!

2) Vitamin vatten:  mest socker och konstgjorda smakämnen, alla naturliga vitaminer har försvunnit i processen att göra drycken, bort med den!

3) Fettfria yoghurtar: Danone, yoplait och alla dom innehåller visserligen 0% fett men jättemycket socker! Undvik fettfria produkter överhuvudtaget, dom är alltid sockerbomber!

4) Bars: Nutrilette bars, hälso-bars, protein-bars, bara massa konstgjort trams i dessa, transfetter och väldigt mycket raffinerat socker.

Här kan man börja på sin väg mot magrutor, LCHF är också en väldigt magrutefrämjande kost!

This entry was posted in Low carb, Martina, Random, Träning & hälsa. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

