Jul i Taiwan?

Bara en månad kvar till jul får jag faktiskt lite panik… inte mycket, men lite. Är det någon som har några trevliga julförslag för svensk jul på icke-svensk plats? Jag är ganska konservativ, jag gillar mysigt svenskt julfirande med min familj. Först hade jag någon tanke på att fly till Hongkong över jul (kostar 750kr tur och retur för 2 personer!), men där kommer nog julhetsen vara extrem och inte särskilt mysig. Man kan köpa Aladinchoklad på IKEA, men jag LCHF:ar så det vill jag inte. Julkaffe på Starbucks? Hm… inget känns riktigt rätt. Om ni kommer på hur man kan skapa julstämning här i taiwan så lämna gärna en kommentar!

på bild: ett okristligt juljippo jämte Taipei101

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

4 Responses to Jul i Taiwan?

  1. mattias says:

    tokfylla på luxy är en gammal fin jultradition på en icke-svensk plats. Glöm inte att ni måste åka taxi mellan Hsinchu och klubben för att få rätta julkänslan 😉

  2. Erika says:

    När jag var i Kalifornien förra julen hade jag knytis med ett gäng andra utlänningar, där temat var att alla lagade en eller flera rätter de tyckte var allra juligast för dem. Jag (som inte hade upptäckt lchf då) försökte återskapa risgrynsgröt, rotfrukts- och grönkålsgratäng och min mormors saftglögg. Blev väldigt mysigt! Och gillar du sill och gravlax kan man säkert köpa det på ikea med, för mer lchf-vänlig julkänsla 🙂

Leave a Reply

