Bot mot segheten – träning!

Jag har ju helt gått och segat till tillvaron, och när jag äntligen ska få gå på en lektion och aktivera hjärnan lite så är den inställd… (lektionen alltså, inte min hjärna hoppas jag). Gymmet öppnar inte förrän 13.30 (dåliga öppettider) så vad gör man? December ska i alla fall bli min träningsmånad, för jag har märkt att om man (jag) bara tränar ordentligt så kommer resten igång av sig själv. Energi, kreativitet, allting får en liten push! Jag har satt ett lite diffust mål för december, nämligen att testa hur fit det går att bli på en månad. Kommer att utvärdera varje vecka och se om jag blir starkare, mer deffad eller får mer synliga muskler. Något som jag saknar lite i Taiwan är mitt kära proteinpulver  som jag alltid brukar börja morgonen med! Det finns faktiskt väldigt mycket gott man kan göra med proteinpulver som ingrediens, det kan ersätta mjöl och gryn väldigt bra! Till exempel chokladbollar & cheesecake! Jag kan verkligen inte baka, men jag har sett folk trolla fram både de ena och de andra helt utan socker och med proteinpulver istället för mjöl, det finns en massa att testa så fort jag får tillgång till ett riktigt kök 😀 Förresten, om du som läser är göteborgare med ett riktigt kök inuti en riktig lägenhet, som du jättegärna vill hyra ut  – tveka inte att höra av dig!

Som vanligt sjunger min kamera på sista versen, men detta ska fixas snarast. Tills vidare får ni en fin bild på ett proteinpulver som jag ska inhandla så fort jag kommer tillbaka till Sverige. Charlotte Perelli har gjort en hel rosa serie med extra goda smaker och jag har bara läst positiva kommentarer om det, så det är bara att testa^^

 

Är det någon av er som har testat detta? Är det bra?

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random, Träning & hälsa. Bookmark the permalink.

4 Responses to Bot mot segheten – träning!

  1. Proteinet verkar rätt dyrt, köp hellre whey-80 eller whey-100 från gymgrossisten, blir billigare. 🙂

  2. Whey-80/100 i mintchoklad och banan är sjuuukt goda faktiskt (även i vatten). Choklad, vanilj och jordgubb tycker jag smakar rätt artificiellt så de skulle jag undvika. 🙂 Brukade köpa whey-100 för att få mindre kolhydrater men är inte lika strikt nu så det finns ingen anledning att nästan dubbla priset för att få bort 7 gr kolhydrater/100 gr.

  3. Josefin says:

    Hej! Fick hem en påse choklad och en påse cafe latte tidigare i veckan, och de är super! Chokladen dricker jag med nöje efter träningen och latten tar jag hemma till frukosten eller ett mellanmål. De är de absolut godaste jag testat och latten får till och med ett latteskum på toppen när den skakas 🙂 Resultatet är nog för tidigt att utvärdera redan nu. Lycka till!

Leave a Reply

