Inställt gym & food fair

Hej på er!

Gymmet var stängt idag så jag måste komma upp med en plan B där. Det var “food fair day” på skolan idag också vilket innebär att massa föreningar säljer mat och informerar om sina aktiviteter. Det är sånna här dagar som NCTU inte alls känns som ett tekniskt universitet utan mer som en mellanstadieskola som har basar. Jag vill inte vara negativ eller så, jag köpte jättegod friterad kyckling så jag ska då inte klaga. Det är för övrigt jag & kycklingen på bilden ovan.

man kunde köpa taiwanesiska pärlor “pearls”, finns som “pearl tea”, “pearl soup” och ingår i “purple porrige” tror jag. Det är nått grejs ifrån en blomma. En sån här “dessert” innehåller alltid ett ton socker så jag smakade inte. Långt innan jag började med LCHF drack jag pearl tea en gång och fick värsta yrselanfallet, säkert 2dl socker per mugg. Brr..

Svenska chalmeristerna sålde semlor. Jag kommer ihåg (var det förr förra året?) när jag själv stod där och sålde semlor och föräljningen gick upp med 200% bara på grund av mitt kritvita hår 😀

Hannes vann en handduk när han gissade rätt på en massa länders flaggor^^

och hittade chokladdoppade Marshmallows!

Såhär kan det se ut en onsdag i Hsinchu, hur har er onsdag sett ut?

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

4 Responses to Inställt gym & food fair

  1. Andreas M says:

    Du är för söt (L)

  2. Lena says:

    Hej Tina!
    Kan inte du lägga upp lite mer bilder och berätta hur du tränar? Jag är jättenyfiken på ditt en-månadsprojekt då jag själv försöker mig på nått liknande! Vad väger du och hur lång är du? Vad är ditt mål? hehe många frågor 🙂

Leave a Reply

