I did it!! :D

Yes, jag gick till min “Chinese recitation contest” och Ying som gav mig dikten skulle blivit stolt över mig 😀 Tävlingen var helt klart över förväntan, det var jättemånga där! Jag hade ju inte övat särskilt mycket, så min ambition gick från att vinna hela tävlingen till att åtminstone få “special prize” vilket innebär ett fint certifikat + 200 taiwan dollar. Min taktik var ett försök till inlevelse, försöka att inte bara stirra ner i pappret (trots att jag inte lärt mig dikten utantill alls) och det viktigaste: att köra på den lite förvirrade, gulliga blondin-looken. It worked 😀

Såhär såg de ut, det kom ännu mer folk efter att bilden togs. Jag var där ganska tidigt. Först blev jag nervös, men sen gick de över.

det var en enorm gratis-buffé innan prisutdelningen, tro det eller ej – jag smakade inte på kakorna utan höll mig till den friterade kycklingen. Prisutdelningen gick bra 😀 Jag fick mitt efterlängtade special prize, ett glassigt certifikat med guldkanter och 200 taiwandollar!

Anders som tagit bilden. Här är en liten video med dåligt ljud.

Tjing tjong!

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

4 Responses to I did it!! :D

  1. Andreas Johansson says:

    Du är så sjukt fin, grattis till priset!

  2. Lars på KiF says:

    jag kollade precis på klippet när du läser dikten, haha man blir ju kär i dig 😀 Du verkar så himla gullig och söt, synd bara att man inte hörde när du läste dikten. Kan du kanske spela in nått så att man får höra kinesiskan? Har fortfarande inte förstått skillnaden mellan kinesiska och japanska hehe

  3. Lisa says:

    wow! vilken jävla übermench du verkar va :PP

  4. Louise says:

    Hej fin blogg du har! 🙂 kram på dig!

Leave a Reply

