Dagens fynd

 

Dagens jag. Kortleksinspirerade tights. Vilken tur att jag inte är modebloggare, de hade blivit lite trist – inser att nästan hela garderoben är svartvit med något enstaka plagg i grått eller blått^^ Idag var det återigen högsommarvärme (29 grader) men tack och lov tog jag inte på mig halsduk eller öronmuffar idag i alla fall. Det verkar ju som att jag har seriösa problem med att klä mig efter vädret men jag lovar att man blir förvirrad när taiwaneserna själva springer runt i snökängor, vinterjackor och mössor! Det går bara inte ihop! Min hjärna registrerar omgivningen, noterar vinterkläder på 90% av inhemska befolkningen, tittar i kalendern och ser att det är december, tar på halsduk och tjock kofta och går ut. Sen blir de helt fel i alla fall… men jag klagar inte! Jag vill verkligen inte ha minusgrader, då svettas jag hellre lite extra 😀

Här jämte har vi Pororo och “den största snögubben” (zui da de xue ren) som jag fyndade idag! Jag har länge letat efter barnprogram på kinesiska, eller engelska med kinesisk text och hade tur idag när jag va inne i en skiv/bokaffär. Vanliga filmer har alldeles för snabb takt på talet plus att de använder ord som jag inte kan, men barnprogram blir perfekt nivå!

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

One Response to Dagens fynd

  1. mr awesome says:

    übersnygg!!!

Leave a Reply

