LCHF-träna?

Jag har fått många frågor om hur det går att träna på LCHF-kost och jag ska säga att det går riktigt bra! Jag var precis ute och sprang 8km helt utan kolhydratuppladdning och det gick utmärkt. Eftersom jag inte har några blodsockersvängningar så dalar inte min energi, jag kan ha samma tempo hela tiden eftersom energin aldrig tar slut! Detsamma gäller styrketräningen, jag blir trött i musklerna såklart men jag kan hålla uppe energin hela tiden. Innan när jag styrketränade och åt massa pasta & bröd och sånt inför träningen tyckte jag att de va svårt att hitta balansen mellan att vara alldeles för mätt och att jag började bli hungrig igen. De problemet finns inte nu 🙂 

Förresten, läste precis att kostdoktorn (LCHF-förespråkande läkare) är med i expressen och granskar bantningsföretagen, läs artikeln här väldigt intressant läsning om hur bantningsföretagen och även apoteket lurar överviktiga att äta mer socker.

This entry was posted in Low carb, Martina, Martina i Kina, Random, Träning & hälsa. Bookmark the permalink.

One Response to LCHF-träna?

  1. Kjetil says:

    Alternativmedisin.org behøver dina erfarenheter.

Leave a Reply

