Yes! L’oreal åker dit, äntligen!

Som jag har stört mig på L’oreals youth code-reklam enda sedan den kom i våras, men nu är den äntligen anmäld. Jag vet inte hur många anmälningar L’oreal har dragit på sig men nu har företaget i alla fall åkt dit för vilseledande marknadsföring. De påstår att deras krämer är källan till frisk hud och att rynkor reduceras med 43% eller försvinner helt. De påstår också att de har kommit fram till detta med den senaste “DNA-teknologin”. Jag kommer ihåg att jag hade en hetsig diskussion med en L’oreal-säljare på Åhlens som tvunget ville sälja på mig produkterna.  Marknadsföringen är absurd, särskilt för en bioteknolog. Resultatet av anmälan blev i alla fall att L’oreal erkänner att deras produkter inte har den verkan som de säger, de reducerar inte “rynkor och fina linjer”. Bra. Nu slipper ni lägga pengar på det här. De är även anmälda för sin kräm High resolution som de påstår slätar ut 70% av rynkorna i ansiktet – stämmer inte heller.

länk till expressens artikel här

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

One Response to Yes! L’oreal åker dit, äntligen!

  1. Janni says:

    Håller med fullständigt! Skräp är vad det är!! Fan skamligt.

    / Janni

Leave a Reply

