Fredagkväll i 新竹

Sådär ja, nu kommer lite fredagsbilder! Vi tog en sväng på nattmarknaden för att äta teppanyaki (min favorit!) jag har märkt att asiater blir seriöst förvirrade om man säger att man inte vill ha ris till sin mat. Det brukar bli såhär:

Jag: nej tack, inget ris.

random taiwanes: Inget ris!?

Jag: Ja precis, inget ris.

random taiwanes: *skrynklar ihop hela ansiktet och undrar vilken planet jag kommer ifrån*

Det har ju inte blivit mindre förvirrande när jag envisas med att göra specialbeställningar eller vill ha 10 stekta ägg. Konstiga konstiga västerlänning. Nåväl bilden här nedanför är en liten skymt av nattmarknaden.

och såhär ser en av kyrkorna i stan ut

fick inte till någon bra bild, men den är väldigt pimpad med glitter och lampor i alla fall.

Här nedanför är bild på själva stan, den är också väldigt julstylad med ljusslingor överallt, jättefint!

Efter teppanyakin gick vi på bio och såg premiären av “The Tourist” (Angelina Jolie och Johnny Depp) den var inte särskilt bra men inte särskilt dålig heller. Det kändes som att jag låg i koma hela filmen igenom och kände mig väldigt avslappnad och utvilad när filmen var slut. Fint gjord, men inte så intressant. Jag undrade inte en enda gång vad som skulle hända härnäst. Efter bion gick vi till arkadhallen för att spela lite spel, tyvärr va dansmattan upptagen :/

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

One Response to Fredagkväll i 新竹

  1. Anders Frick says:

    Det är nattmarknaden vid Tsinghua va? Jag fick höra att man sedan nyligen inte längre har någon kyrklig verksamhet där, utan har flyttat till ett annat ställe som ligger närmare city.

Leave a Reply

