Nej, jag har inte glömt er :)

Dagens jag. Nej här är intet nytt under solen, väntar på att veckan ska dra igång. Lucia missade jag helt! Tänk att nästa vecka är det jul 😀 (och jag fyller år tjoho(?)哭 哭 哭)

Dagens fundering + bild (inte den på mig) handlar om hygien. Taiwaneser, kineser, japaner är ju allihop lite trångbodda och därför älskar de munskydd. Med munskyddet känner man sig safe, oavsett om man är sjuk eller inte. Man tar på sitt munskydd för att hålla sig frisk, inte bli smittad av en förkylning på tunnelbanan, eller för att inte smitta andra. Men liksom hallå tänker man då. Det där munskyddet som du har i fejjan, hur länge har de suttit där? Dagar? Jaa… det allra bästa är ett såntdär kirurgmunskydd så att det ser ut som att man kommer rakt ifrån operationsbordet. Nej, snälla stanna hemma istället. Flåsa in in ert förkylningsslem i ett papper som sitter fast på ansiktet. Det är liksom inte så fräscht.

hade detta funkat på ett svenskt fik?

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

One Response to Nej, jag har inte glömt er :)

  1. Mattias says:

    Jag kan kan ju säga att jag verkligen saknar dessa munskydd hemma i Sverige varje gång nån snorig jävel sitter och nyser mig i nacken på bussen. Tacka veta jag hänsynstagande asiater som tar på sig ett ordenligt kirurgmunskydd när de ska ta sig en fika (och är förkylda) :p

Leave a Reply

