Morgon & svar på lite frågor

Godmorgon!

Hannes är iväg & skriver kemitenta och jag kollar på film & dricker kaffe. Jag har lyckats få tag i ett helt gäng filmer med kinesiskt tal – engelsk text (min nya pluggstrategi är väldigt slapp jag vet) men såfort Han-si har tentat klart blir det efter-tenta-raj i Taipei! Rajeliraj – har en stilla förhoppning om att det kommer inkludera IKEA ❤

Får återkommande frågor om mitt hår bland kommentarerna, så tänkte ge ett sammanfattat svar (ni som tycker att jag tjatar tillräckligt om hår kan sluta läsa här^^)

  • Om vitt hår: Jag rekommenderar ingen att bleka ned sitt hår  till vitt/väldigt ljust eftersom det kommer gå av och det kommer bli trassligt och stundvis se ut som ett skatbo. Men, om man ändå envisas (vilket man såklart gör :D) så använd MOOD Ultrablond eller Depends ljusaste blekning. MOOD-blekningarna är skonsamma mot håret och det bleks minst 6 nyanser på första försöket (2 omgångar för vitt hår om du inte har kolsvart hår från start) om du vill undvika att håret ramlar av så rekommenderar jag slingor istället men med samma ovan nämnda blekningar. Slinga, slinga, slinga med 6 veckors mellanrum (inget för den otålige men håret slits väldigt lite)
  • Om Långt hår: Jag använder inte löshår just nu eftersom det är svårt att hitta tillräckligt långt & tillräckligt blont (säg till om ni hittar 70cm #60 remy!!) Anledningen till att mitt hår är så långt är att jag helt enkelt inte klipper mig, och det är också bästa tipset jag har att ge. Klipp er inte. Ta och sätt er nån gång var tredje vecka och gå igenom topparna under en stark lampa, är en topp kluven så klipp av den – annars inte.
  • Sista punkten: “gult hår” Ja, håret blir gult och i värsta fall oreange när man bleker, särskilt “råttfärgade” brunetter får det här problemet. Köp ett bra silvershampo och med bra menar jag inte dyrt utan ett med mycket pigment i. Det ska va så lila/blått som möjligt. Är de silverfärgat så kommer de inte hända nått! Om de gula/oreanga partierna envisas så blanda 1/4-blekning tillsammans med silvershampot och gör en inpackning av de. Till slut ger de gula pigmenten med sig, men det är inte alltid en bra grej. Ett kritvitt hår är ett hår helt utan pigment och ofta ett vääääldigt sprött och känsligt hår.

/雪華☃

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random, Ytligheter. Bookmark the permalink.

3 Responses to Morgon & svar på lite frågor

  1. Emelie says:

    taaack jag var en av dom som har tjatat om ditt hår haha 😀 Det är så jävla perfekt, ÄLSKAR vitt hår!!! Mitt är gyllenblond just nu och rätt nöjd med de men hade gärna haft ljusare om kvaliteten hade klarat de…

  2. Fredrik F says:

    Du lyser verkligen på chalmers, tycker absolut att du ska fortsätta ha vitt hår det ser så unikt och häftigt ut! 😀

  3. Lisa says:

    jag fattar fortfarande inte hur du kan ha så tjockt hår, eller det ser väldigt tjockt ut i alla fall 🙂 Mitt hår är typ 3 hårstrån känns det som, hur får man upp volymen i sönderblekt hår? 😛

Leave a Reply

