MAT-frenzy @ Forkers

Det blev taipei i alla fall! 9 grader och hällregn till trots lyckades vi ta oss in med sönderfrusna händer & fötter. Jag vet, jag ska inte klaga det är ju plusgrader i alla fall men jag kan lova att tropisk vinter är mördande kall! Folk har börjat ha jackor på inomhus nu, om man kikar in i kontorsbyggnader så sitter taiwaneserna med ytterkläder på framför sina datorer. Isolering någon? Anyway, jag ska inte tjata om kylan utan om MAT! Det finns en resturang i Taipei som knäcker alla andra resturanger. FORKERS! Precis som namnet antyder kan man äta med GAFFEL där! Men på amerikanskt vis, alltså bara gaffel så jag kände mig fortfarande handikappad när jag åt. Jag vill gärna ha en kniv också, gaffel och kniv liksom. Inte pinnar, inte sked & skål, sked & gaffel eller singelgaffel men man kan inte få allt antar jag 😀 Nåväl, med hjälp av singelgaffel tog vi oss igenom detta: Se och njut.

marinerade kycklingvingar med tzatziki dipp

tacosallad med köttfärs, majs, sallad, sourcreme osv.

En helt fantastisk sallad med bacon, grillad kyckling, fetaost, mögelost, kokt ägg och massa majs, tomat och salladsblad

min efterrätt såg ut såhär: Det är jordnötssmör. Rakt upp och ned. Rent jordnötssmör som är bland det godaste jag vet, till detta fick jag vaniljglass och ett mariekex 😀 Kunde absolut inte varit lyckligare denna stund.

såhär ser stället ut – innan rushen.

/雪華❄

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

