Kallt Taiwan

Hej, vilken dålig uppdatering! Jag har tagit jullov tror jag. Det har blivit riktigt kallt nu, 7 grader igårkväll. Till och med vildhundarna har fått jackor på sig nu. Jag pluggar kinesiska genom att kolla på kinesisk film, upplever att min hörförståelse blir bättre men snart är det dags att ta tag i kinesiskakursen på riktigt. 5 kapitel som ska tentas om några veckor och många många tecken! Som ni vet bryr jag mig inte om tecken så mycket, onödigt arbete tycker jag. Jag tror att jag kan känna igen 1500 tecken men jag tror att jag skulle behöva lära mig minst 3000 till för att kunna läsa en tidning… de finns ingen ork :E

Just nu håller vi på att planera inför Nyår, vad ska ni hitta på? Vi ska försöka boka in oss på en All-you-can-eat resturang, men de blir kolhydratfritt för min del eftersom jag mådde tillräckligt dåligt efter julen :/ Alldeles för mycket choklad för någons bästa :E huh, fisk & ägg resten av taiwanvistelsen för att återställa kroppen.

Nu blir det mer film, hörs senare

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random. Bookmark the permalink.

One Response to Kallt Taiwan

  1. JENNY says:

    7 grader? kallt?
    bah, här har vi haft minus 23!
    deru! 😛

Leave a Reply

