Nyårslöftesdags

Nyår om 2 dagar (!!), vad har ni för nyårslöften?

Mina är

  1. bli mer seriös och mindre lat (jag är sjukt lat tyvärr)
  2. bli mer spontan och mer social (de hänger ihop)
  3. fortsätta LCHFa (de blir lätt, mår hur bra som helst på lågkolhydratkost)
  4. Bli ännu mer fitness, bygga muskler som aldrig förr. Ta min egen vikt i bänkpress (är det ens möjligt?)
  5. Bli klar med skolan (hmm kanske lite för optimistiskt, men jag ska göra ett försök)
  6. Ge ut bokjäveln (vem skrev och skrev och aldrig skrev färdigt? Jag tror att det är jag…)

Jag tror att det viktigaste är att veta varför man är oseriös eller lat eller osocial för att kunna göra något åt de, ju mer man förstår varför man gör saker ju lättare är det att ändra. Jag läste en artikel i DN “lova att inte banta nästa år” som handlar om just det, att ändra sitt bakomliggande beteende och inte bara effekterna av det.

Förresten, vet ni vad jag ser fram emot nästan mest under 2011! BLI AV MED TANDSTÄLLNINGEN!!! AHHH!!!! För er som inte vet så har jag i över ett år haft tandställning, räls i underkäken. Jag har dragit ut tänder och fixerat käken, och de kommer bli så himla snyggt när jag tar ut de här stålgrejerna ur käften. Jag har trådar, gummiband och gud vet vad som håller ihop allting och det är krångligt varje gång jag ska äta, för att inte tala om allt som fastnar och har sig… uuuhhh äckligt. Den ska bort redan i januari, iihhh!!!

vad har ni för nyårslöften? Dela gärna med er!

This entry was posted in Martina, Martina i Kina, Random, Ytligheter. Bookmark the permalink.

One Response to Nyårslöftesdags

  1. JENNY says:

    Jaaaa då, OM jag hittar nått : )

Leave a Reply

